Co się dzieje z moim rachunkiem z karty kredytowej, kiedy dokonam zwrotu? Jak działają zwroty za pomocą karty kredytowej

Co się dzieje z moim rachunkiem z karty kredytowej, kiedy dokonam zwrotu? Jak działają zwroty za pomocą karty kredytowej
16 października 2020
Category: Abyś Mógł

Ujawnienie reklamodawcy

Credit Card Insider to niezależna witryna internetowa obsługująca reklamy. Credit Card Insider otrzymuje wynagrodzenie od niektórych wydawców kart kredytowych jako reklamodawców. Relacje z reklamodawcami nie wpływają na oceny kart ani nasze najlepsze wybory kart redakcji. Credit Card Insider nie przejrzał wszystkich dostępnych na rynku ofert kart kredytowych. Treści nie są dostarczane ani zamawiane przez żadnych wydawców kart kredytowych. Podejmowane są uzasadnione wysiłki, aby zachować dokładne informacje, chociaż wszystkie informacje dotyczące karty kredytowej są przedstawiane bez gwarancji. Po kliknięciu dowolnego przycisku „Zastosuj teraz” emitent przedstawi najbardziej aktualne warunki, stawki i informacje o opłatach. Credit Card Insider nawiązał współpracę z CardRatings w celu pokrycia produktów kart kredytowych. Insider kart kredytowych i CardRatings mogą otrzymać prowizję od wydawców kart.Listę tych wydawców można znaleźć w naszych Wskazówkach redakcyjnych.

  • Jak długo trwa zwrot pieniędzy za pomocą karty kredytowej?
  • Co się stanie, jeśli moje konto ma saldo zerowe, kiedy dokonam zwrotu karty kredytowej?
  • Czy nagrody, zwrot gotówki i premie za rejestrację również są zwracane?
  • Ujemne salda na kartach kredytowych
  • Zwroty z transakcji w walucie obcej
  • Gdzie właściwie trafiają pieniądze?

W przypadku zwrotu przedmiotu zakupionego za pomocą karty kredytowej zwrot kosztów zostanie z reguły zaksięgowany na koncie karty kredytowej po kilku dniach roboczych. Tylko pamiętaj, aby podczas dokonywania zwrotu postępować zgodnie z zasadami sklepu. Twoja karta może zapewniać dodatkowe zabezpieczenia zwrotów, jeśli sklep odmówi.

Insider karty kredytowej otrzymuje wynagrodzenie od reklamodawców, których produkty mogą być wymienione na tej stronie. Relacje z reklamodawcami nie wpływają na oceny kart. Partnerzy reklamowi nie edytują ani nie promują naszych treści redakcyjnych. Treść jest dokładna zgodnie z naszą najlepszą wiedzą w momencie publikacji. Więcej informacji znajdziesz w naszych Wskazówkach redakcyjnych.

Zastanawiasz się, czy nie anulować planów podróży z powodu rozprzestrzeniania się COVID-19? Dowiedz się więcej o ubezpieczeniu podróżnym kartą kredytową lub sprawdź, czy Twoja karta zapewnia ochronę zwrotu w przypadku niektórych zakupów. Zajrzyj również na naszą stronę Umorzenie zadłużenia karty kredytowej podczas pandemii COVID-19, która jest na bieżąco aktualizowana.

Czy masz wyrzuty sumienia kupującego z powodu ostatnich zakupów, których dokonałeś? Chcesz wiedzieć, jak to wyleczyć? Jedź z powrotem do centrum handlowego i zwróć kilka rzeczy.

O ile przestrzegasz zasad zwrotów sprzedawcy, po zwróceniu przedmiotu sprzedawca zazwyczaj zwróci kwotę równą kosztowi pierwotnego zakupu, niezależnie od tego, czy zapłaciłeś gotówką, czy kredytem.

Oto krótka wersja tego, co dzieje się z Twoją kartą kredytową, gdy dokonujesz zwrotu:

  1. Sprzedawca dokonuje zwrotu środków na konto Twojej karty kredytowej
  2. Kredyt za zwrócony zakup pojawi się w transakcjach kartą kredytową, zwykle do tygodnia później
  3. Zwrot gotówki lub punkty zdobyte przy zakupie są cofane

Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej o procesie zwrotu środków za pomocą karty kredytowej.

Jak długo trwa zwrot pieniędzy za pomocą karty kredytowej?

Zwrot kosztów za zwrócony przedmiot zazwyczaj nie zostanie natychmiast zaksięgowany na koncie Twojej karty kredytowej.

Zamiast tego zwykle zajmuje to kilka dni roboczych, a potencjalnie nawet tydzień, zanim zwrócony zakup pojawi się w księdze karty kredytowej i wpłynie na saldo karty. Ogólnie rzecz biorąc, gdy zwrot pieniędzy jest przetwarzany za zwrócony przedmiot w tym samym cyklu rozliczeniowym karty kredytowej, nie ponosisz odpowiedzialności za dokonanie płatności za tę konkretną opłatę.

Jeśli miałbyś zwrócić zakup w pobliżu lub po zakończeniu cyklu rozliczeniowego, zwrot środków za transakcję może nie pojawić się na Twoim koncie przed terminem następnej płatności kartą kredytową. Niezależnie od terminu zakupu i zwrotu, jeśli nie dokonasz co najmniej minimalnej wpłaty na swoje konto przed terminem płatności, możesz zostać ukarany przez wystawcę karty kredytowej w postaci opłaty za opóźnienie. Nie możesz pominąć płatności minimalnej, jeśli wydawca karty ma jakąkolwiek kwotę, nawet jeśli spodziewasz się zwrotu pieniędzy.

Co się stanie, jeśli moje konto ma saldo zerowe, kiedy dokonam zwrotu karty kredytowej?

Jeśli Twoja karta kredytowa ma saldo zerowe w momencie przetwarzania zwrotu, do konta jest zazwyczaj dodawany kredyt, który można wykorzystać na przyszłe zakupy. Jeśli Twoja karta pozostanie nieaktywna z ujemnym saldem przez kilka miesięcy, wystawca karty kredytowej prawdopodobnie wyśle ​​Ci czek na przyznane środki. Możesz również zadzwonić do wystawcy karty kredytowej, aby poprosić o wysłanie czeku na saldo konta, co eliminuje konieczność oczekiwania.

Jeśli w momencie zwrotu środków za zakup z poprzedniego cyklu rozliczeniowego na Twojej karcie kredytowej znajduje się saldo , kredyt zostanie po prostu zastosowany na koncie, zmniejszając istniejące saldo karty kredytowej.

Jeśli dokonałeś zakupu, a następnie przenieś saldo na inny okres rozliczeniowy, możesz zostać obciążony odsetkami. Kiedy dokonasz zwrotu, odsetki nie zostaną zwrócone.

Konsumenci nie zawsze zwracają produkty natychmiast lub nawet w ramach tego samego cyklu rozliczeniowego. Czasami nie jest nawet blisko. Między datą zakupu a zwrotem przedmiotu mogą upłynąć miesiące. Nadal będziesz widzieć zwrócone środki na koncie karty kredytowej, ale będziesz musiał zapłacić za wszelkie naliczone w międzyczasie odsetki.

Wskazówka poufna

Nie możesz znaleźć numeru telefonu swojego wydawcy? Sprawdź naszą listę numerów telefonów wydawców „Backdoor”.

Czy nagrody, zwrot gotówki i premie za rejestrację również są zwracane?

Warto zauważyć, że po zwróceniu zakupu i zaksięgowaniu zwrotu pieniędzy na koncie karty kredytowej wszelkie punkty lojalnościowe lub zwrot gotówki, który mogłeś uzyskać przy pierwotnym zakupie, również zostaną utracone .

Wydawcy kart kredytowych mają zasady dotyczące odliczania wcześniej zdobytych punktów lojalnościowych lub zwrotu gotówki z Twojego konta w przypadku zwrotu pieniędzy. W przeciwnym razie, gdyby polityka była inna, niewątpliwie wielu konsumentów próbowałoby oszukać system, gromadząc punkty nagród za duże zakupy, tylko po to, aby zwrócić zakupy w przyszłości i zachować nagrody. To nie zadziała.

Premie rejestracyjne, często spotykane na nagrodach i podróżnych kartach kredytowych, zasadniczo podlegają tej samej zasadzie. Jeśli otrzymałeś bonus rejestracyjny oparty na zakupach, które później zwrócisz, prawdopodobnie stracisz również bonus rejestracyjny. Przeczytaj umowę karty swojej karty, aby dokładnie określić, w jaki sposób nagrody będą obsługiwane w przypadku zwrotów.

Co się stanie, jeśli dokonasz zakupu, zdobędziesz nagrody, wykorzystasz je, a następnie zwrócisz zakup? W takim przypadku prawdopodobnie skończysz z ujemnym saldem nagród. Będziesz musiał zdobyć więcej nagród, wracając do zera, zanim ponownie uzyskasz dodatnie saldo nagród.

Ujemne salda na kartach kredytowych

W niektórych sytuacjach możesz otrzymać zwrot pieniędzy na kartę kredytową po opłaceniu rachunku. Jeśli nie jesteś winien żadnych pieniędzy wystawcy karty w momencie przetwarzania zwrotu lub jeśli kwota zwrotu jest wyższa niż saldo konta, możesz otrzymać kredyt na koncie. Ten rodzaj kredytu można również nazwać nadpłatą, saldem kredytowym lub saldem ujemnym.

Ujemne saldo na karcie kredytowej nie jest złe. Oznacza to po prostu, że zamiast być winnym pieniądze wydawcy karty, wystawca karty kredytowej jest ci winien.

Jeśli masz ujemne saldo na karcie kredytowej, działa to prawie jak karta podarunkowa. Przyszłe zakupy są odejmowane od kredytu na Twoim koncie. Po wydaniu pełnej kwoty kredytu przyszłe opłaty będą naliczane jak zwykle.

W przypadku, gdy nie używasz karty kredytowej przez kilka miesięcy, wystawca może automatycznie wyciąć czek na niespłacony kredyt na Twoim koncie. Jednak zasady dotyczące nadpłat mogą się różnić w zależności od wystawców kart kredytowych. Jeśli więc masz pytania dotyczące tego, jak wystawca Twojej karty traktuje salda ujemne, powinieneś sprawdzić umowę karty kredytowej lub zadzwonić pod numer obsługi klienta na odwrocie karty.

Żądanie zwrotu pieniędzy

Oczywiście nie zawsze możesz chcieć wydać środki, które zostały zwrócone na Twoje konto, przynajmniej nie od razu. Jeśli wolisz mieć dostęp do tych środków w gotówce i nie chcesz czekać, aż wystawca Twojej karty wyśle ​​Ci czek, możesz przyspieszyć ten proces, kontaktując się z wydawcą karty samodzielnie.

Prawo federalne (rozporządzenie Z ustawy Prawda w udzielaniu pożyczek) nakłada na firmy obsługujące karty kredytowe obowiązek zwrotu środków w ciągu siedmiu dni roboczych, jeśli na koncie znajduje się saldo kredytowe. Problem polega na tym, że musisz wystąpić o zwrot pieniędzy i musisz złożyć swoją prośbę na piśmie.

Teraz niektórzy wydawcy kart mogą honorować prośby o zwrot pieniędzy przez telefon w interesie obsługi klienta (nawet jeśli prawo federalne nie nakazuje im tego robić). Możesz zadzwonić do obsługi klienta, aby sprawdzić, czy ta opcja jest dla Ciebie dostępna, zgodnie z zasadami wydawcy karty. Jeśli wystawca karty wymaga przesłania prośby o zwrot pieniędzy pocztą, zapytaj agenta obsługi klienta, którego adresu należy użyć. Następnie wyślij go listem poleconym z potwierdzeniem zwrotnym wymaganym do akt.

Jest jeszcze jeden punkt dotyczący wymagań Regulaminu Z dla sald ujemnych, o którym warto wspomnieć. Po sześciu miesiącach wystawcy kart muszą spróbować przesłać Ci pozostałe saldo kredytu, które nadal znajduje się na Twoim koncie. Jeśli wydawca karty nie może się z Tobą skontaktować, musi spróbować wyśledzić Cię za pomocą Twojego ostatniego znanego adresu lub numeru telefonu.

Salda ujemne i Twoje wyniki kredytowe

Ujemne saldo karty kredytowej nie wpłynie na Twoje wyniki kredytowe. To powiedziawszy, nie poprawi to również twoich wyników kredytowych – przynajmniej nie może im pomóc saldo 0 USD na karcie kredytowej.

Bez względu na to, ile wydawca karty jest ci winien, Twoja karta kredytowa będzie pokazywać saldo 0 USD w raportach kredytowych, jeśli saldo będzie ujemne. Na przykład w raporcie kredytowym nigdy nie zobaczysz salda -500 USD (ani żadnej innej liczby ujemnej). W rezultacie wskaźnik wykorzystania kredytu na koncie również pozostanie na poziomie 0%.

Zwroty z transakcji w walucie obcej

Jeśli kupiłeś coś w obcej walucie, a potem to zwrócisz, co się stanie?

Jest to kolejny obszar, który może być skomplikowany i zależy od umowy o kartę, ponieważ może się różnić w zależności od karty lub wydawcy.

Wiele kart kredytowych pobiera opłatę za transakcje zagraniczne. Jeśli tak, to możliwe, że nie odzyskasz tej opłaty po dokonaniu zwrotu. Jeśli znajdujesz się w sytuacji, w której opłata za transakcję zagraniczną nie jest zwracana, możesz zadzwonić do wystawcy karty kredytowej i poprosić o zwrot pieniędzy.

Jeśli od dokonania zakupu minęło dużo czasu, wartość waluty obcej mogła wzrosnąć lub spaść. Firmy obsługujące karty kredytowe zazwyczaj używają bieżącej wartości rynkowej waluty, aby określić, jaka kwota zostanie zwrócona po dokonaniu zwrotu. Oznacza to, że możesz stracić lub zarobić pieniądze, jeśli wartość waluty obcej spadła lub wzrosła od czasu pierwotnego zakupu.

Dodatkowo, podobnie jak na wielu rynkach towarowych, istnieje spready dla kupna i sprzedaży walut. Oznacza to, że zakup jednostki waluty kosztuje nieco więcej, niż gdybyś ją sprzedał w danym momencie. Tak więc, nawet jeśli dokonasz zakupu, a następnie natychmiast go zwrócisz, a Twoja karta nie pobierze opłaty za transakcję zagraniczną, możesz stracić pieniądze.

Gdzie właściwie trafiają pieniądze?

Kiedy kupujesz coś za pomocą karty kredytowej, sprzedawca faktycznie rozpoczyna proces płacenia przez wystawcę karty, a nie konsumenta, który dokonuje zakupu. Zwykle po zatwierdzeniu transakcji kwota dostępnego kredytu jest zmniejszana, a wystawca karty kredytowej obciąży Cię później.

W tym momencie to, czy kiedykolwiek spłacisz saldo, nie jest problemem sprzedawcy, ponieważ został on już zapłacony. W przypadku zwrotu przedmiotu zakupionego za pomocą karty kredytowej, sprzedawca dokona zwrotu środków na konto karty kredytowej, zamiast wydać środki bezpośrednio Tobie.

Pamiętaj, że akceptant jest faktycznie opłacany przez wystawcę karty kredytowej podczas transakcji kartą kredytową, a nie przez konsumenta. Z tego powodu konsument nie może otrzymać zwrotu gotówki za zakup pierwotnie dokonany kartą kredytową.

Masz inne pytania dotyczące zwrotów kart kredytowych, na które nie ma tutaj odpowiedzi? Skontaktuj się z nami i zapytaj!

Brendan Harkness

Brendan pisze o finansach osobistych od ponad ośmiu lat, a teraz podejmuje wyzwanie zapewnienia masom wysokiej jakości edukacji kredytowej. Dba o to, aby Credit Card Insider w przejrzysty i precyzyjny sposób omawiał najważniejsze tematy kredytowe, a także że mamy aktualne recenzje kart kredytowych, abyś mógł znaleźć karty odpowiednie dla siebie.

Czy masz korektę, wskazówkę lub sugestię dotyczącą nowego posta? Skontaktuj się z nami tutaj.

Poniższe odpowiedzi nie są udzielane ani zlecane przez reklamodawców bankowych. Odpowiedzi nie zostały sprawdzone, zatwierdzone ani w inny sposób zatwierdzone przez reklamodawców bankowych. Nie jest obowiązkiem reklamodawców banku zapewnienie dokładności wszystkich postów i / lub odpowiedzi na pytania.

2020 Credit Card Insider

UJAWNIENIE REKLAMODAWCY: Credit Card Insider to niezależna witryna wspierana przez reklamy. Credit Card Insider otrzymuje wynagrodzenie od niektórych wydawców kart kredytowych jako reklamodawców. Relacje z reklamodawcami nie mają wpływu na oceny kart ani nasze najlepsze oferty kart. Credit Card Insider nie przejrzał wszystkich dostępnych na rynku ofert kart kredytowych. Treści nie są dostarczane ani zamawiane przez żadnych wydawców kart kredytowych. Podejmowane są uzasadnione wysiłki, aby zachować dokładne informacje, chociaż wszystkie informacje dotyczące karty kredytowej są przedstawiane bez gwarancji. Po kliknięciu dowolnego przycisku „Zastosuj teraz” emitent przedstawi najbardziej aktualne warunki, stawki i informacje o opłatach. Credit Card Insider nawiązał współpracę z CardRatings w celu pokrycia produktów kart kredytowych. Insider kart kredytowych i CardRatings mogą otrzymać prowizję od wydawców kart.

UJAWNIENIE OD REDAKCJI: Treść redakcyjna tej witryny nie jest dostarczana przez firmy, których produkty są prezentowane. Wszelkie opinie, analizy, recenzje lub oceny przedstawione tutaj należą wyłącznie do autora i nie zostały sprawdzone, zatwierdzone ani w inny sposób zatwierdzone przez Reklamodawcę.

OŚWIADCZENIE: Wszystkie informacje zamieszczone na tej stronie były dokładne w momencie jej pierwszej publikacji. Dołożono wszelkich starań, aby treść była aktualna i dokładna. Jednak Insider kart kredytowych nie gwarantuje dokładności ani kompletności dostarczonych informacji. Aby uzyskać szczegółowe informacje na temat wymienionych produktów, odwiedź witrynę banku lub emitenta.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy