Dlaczego duże banki powinny bać się GoBanku

17 lutego 2021
Category: Wells Fargo

Wirtualny bank Green Dot działa wyłącznie na urządzeniach mobilnych – i jest prawie bezpłatny.

Kiedy sprzedawca przedpłaconych kart debetowych Green Dot (NYSE: GDOT) ogłosił na początku tego roku, że testuje nową koncepcję w bankowości, moje zainteresowanie wzrosło. W końcu w 2012 roku firma przeżywała ciężkie chwile i zastanawiałem się, czy ta nowa oferta pomogłaby wzmocnić słabnący profil firmy.

Teraz firma Green Dot jest gotowa do udostępnienia światu swojego wirtualnego banku opartego na smartfonach, wyznaczając 4 lipca jako oficjalną datę premiery. Czteromiesięczny okres próbny najwyraźniej okazał się niesamowitym sukcesem, a inwestorzy zaszczycili firmę wzrostem ceny akcji o prawie 50% w tym roku.

Nie zwykły bank

Kiedy kierownictwo Green Dot omawiało koncepcję GoBank w styczniu, dyrektor generalny Steve Streit zauważył, że opłaty pobierane za sprawdzanie rachunków w dużych bankach, takich jak Bank of America (NYSE: BAC) Wells Fargo (NYSE: WFC) i JPMorgan Chase (NYSE: JPM) może stać się problematyczne dla młodych i innych osób o ograniczonych zasobach. Streit zwrócił szczególną uwagę na opłaty za debet – które mogą być dość wysokie w dużych bankach, czasami kosztując więcej niż pożyczki udzielane przez pożyczkodawców.

Banki działające wyłącznie online nie są całkowicie nowe. Na przykład Bank Internetu (NYSE: AX) jest również całkowicie wirtualny, nie ma fizycznych lokalizacji banków, a jednocześnie oferuje szeroką gamę produktów i usług. Istnieją jednak opłaty, a Bank of Internet pobiera opłatę w rachunku bieżącym na swoim zwykłym koncie czekowym, ale nie za sprawdzanie nagród.

Oprócz pomysłu, że GoBank ma być jedynym doświadczeniem bankowym opartym głównie na urządzeniach mobilnych, koszty związane z kontem są prawdziwą różnicą między bankiem Green Dot a dużymi facetami. GoBank nie pobiera opłat za debet i ma sieć 40000 bankomatów, do których klienci mają bezpłatny dostęp, chociaż za korzystanie z maszyny spoza sieci pobierana jest opłata w wysokości 2,50 USD. Jeśli chodzi o miesięczną opłatę za utrzymanie, klienci mogą wybrać własną – w ruchomej skali od 0 do 9 USD miesięcznie.

Właściwe traktowanie klientów

Innym sposobem, w jaki GoBank wyróżnia się na tle największych banków, są relacje z klientami. Banki takie jak Wells, B z A i JPMorgan są znane z takich zachowań, jak zamawianie opłat za karty debetowe w celu maksymalizacji kar dla swoich klientów – coś, za co te banki i wiele innych zostały powołane przez Biuro Ochrony Konsumentów Finansowych i za co mają wynagradzał konsumentów w ciągu ostatnich kilku lat.

GoBank zaczął dobrze traktować swoich klientów i poinformował osoby zaangażowane w testy beta, że ​​firma zablokowała miesięczną opłatę członkowską na 0 USD. Sposób, w jaki GoBank wdraża klientów, zdobył już uznanie od marki finansowej, która zauważa, że ​​bardzo niewiele banków zadaje sobie trud powitania nowych klientów lub pomocy w poruszaniu się po nowych kontach.

Wydaje się, że inwestorzy śledzą postępy GoBanku i są zadowoleni z wyników. Green Dot planuje błyskawiczną akcję medialną, aby wprowadzić produkt do głównego nurtu, co powinno bardzo szybko zwiększyć bazę klientów. Czas pokaże, ale wygląda na to, że Green Dot trafił do segmentu, do którego banki nie często zabiegają – i może być wielkim zwycięzcą.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy