Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury o przejezdności autostrad

  • 300 plus w oryginalnej odsłonie. "Większa pewność co do jego ciągłego funkcjonowania"
  • Rząd wycofał się z kontrowersyjnego pomysłu. Będzie inna propozycja
  • Cztery śmigłowce za więcej niż 1, 6 miliarda. "Wzmocnią znacząco nasze siły zbrojne"
  • Podatki, opłaty, akcyza. Rząd ma plan na dodatkowe miliardy
  • Zmiany w PIT, ale z warunkami

- Problem przejezdności autostrad to nie tylko trudność rządu, ale przede każdemu tych, którzy dzierżawią autostrady - mówił w systemie "Jeden na jeden" w TVN24 minister infrastruktury, Andrzej Adamczyk. Jak dodał, będą prowadzone z nimi konwersacji na ten temat. Zapewnił, że bramki zostaną podniesione, "jeżeli zajdzie taka pragnienie wynikająca z czasu oczekiwania".

Jak mówił minister Adamczyk, odpowiedzialność za czyn na autostradach spada również na dzierżawców.

- Prowadzimy z nimi konwersacji od grudnia ubiegłego roku i mam nadzieję, że utrudnienia na autostradach w Polsce nie będą katastrofalne przy skutkach, czyli nie będą zagrażały życiu i wigorze podróżnych. Ale zapewne dzięki punktach poboru opłat należy będzie chwilę poczekać. Nie będzie to płynny przejście - dodał.

Jednocześnie zastrzegając, że nie potrafi sobie wyobrazić osobiście żeby czas oczekiwania wyniósł "kilka godzin". - Może to być 30 minut, może to być góra 45 minut - powiedział Adamczyk.

Bramki na autostradzie

Grozi nam drogowy armagedon. Spór o autostradę rozwiąże sama premier

Minister był pytany, czy jest możliwość na to, że w lipcu i sierpniu dzięki weekendy będą otwierane bramki do poboru opłat.

- Pamiętamy dyskusję i debatę na ten temat, z jakiego powodu otwiera się bramki na autostradzie A1 w stylu północ-południe i na odwrót, a dlaczego nie zapoczątkowuje się bramek autostradowych dzięki A4. Punkty poboru opłat powinny być drożne i to jest nasz zamiar - stwierdził minister. a mianowicie Nie chcemy powtarzać dyskusji kto za to uiści, dlaczego otwarte są non stop bramki - dodał.

Nie wykluczył aczkolwiek, że będą zapadały wybory o podniesieniu bramek.

- W przypadku takiej podczas gdy zatory zagrażają bezpieczeństwu jak i również życiu użytkowników autostrady pozostaną podejmowane takie decyzje jak np. po nowym roku kalendarzowego na autostradzie A4, kiedy w ramach posiadanych kwalifikacji Generalna Dyrekcja Dróg Lokalnych i Autostrad w porozumieniu z ministerstwem zdecydowała na temat podniesieniu bramek - przypominał Andrzej Adamczyk.

Jak dodał, niebawem Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa zorganizuje konferencję na temat uzgodnień z koncesjonariuszami o "przejezdności autostrady nie tylko w okresie wakacji, ale i także czasie Ogólnoświatowych Dni Młodzieży".

Kluczowa A4

Minister Adamczyk zapewnił, że "niemożliwe jest zamknięcie autostrady A4, bo kobieta na wysokości Krakowa dzierży obciążenie rzędu 43 tys. pojazdów na dobę". - Te samochody nie mogą wylać się na miły małopolski i sąsiednich regionów. Również te samochody odrzucić mogą zatrzymać się przy zatorze na autostradzie - dodał.

Dlatego Ministerstwo Infrastruktury doszło do porozumienia ze Stalexportem, który administruje 60-kilometrowym odcinkiem autostrady A4 pomiędzy Katowicami a Krakowem. - Uzgodniliśmy wstępnie - myślę, że w najbliższych dniach te porozumienie zostanie podpisane - zasady przejazdu samochodów przez bramki, za pomocą którym przejezdność przez punkty poboru opłat będzie płynna - zapewniał Adamczyk.



Aktualności

gDDKiA: podwykonawcy Salini i Impresa Pizzarotti nie wrócili dzięki budowy odcinków na A1 i S5

GDDKiA: podwykonawcy Salini i Impresa Pizzarotti nie wrócili dzięki budowy odcinków na A1 i S5

Po przerwie zimowej część podwykonawców firm Salini i Impresa Pizzarotti nie wróciło w poniedziałek na budowy dróg - poinformował rzecznik Generalnej Dyrekcji Tras Krajowych i Autostrad Jan Krynicki. Robotnicy zatrudnieni za pośrednictwem…...

forum w Krynicy. Wicepremier Morawiecki o wzroście PKB jak i również Brexicie

Forum w Krynicy. Wicepremier Morawiecki o wzroście PKB jak i również Brexicie

300 plus w świeżej odsłonie. "Większa pewność odnośnie do jego ciągłego funkcjonowania" Rząd wycofał się z kontrowersyjnego pomysłu. Będzie inna propozycja Cztery śmigłowce za przeszło 1, 6 miliarda. "Wzmocnią znacząco nasze…...

amerykańskie cła na stal jak i również aluminium - Chińczycy chcą odwetu

Amerykańskie cła na stal jak i również aluminium - Chińczycy chcą odwetu

Przedstawiciele chińskiego przemysłu naciskają na władze, by te odpowiedziały odwetem na cła nałożone przez Donalda Trumpa na import stali jak i również aluminium. Chcą obciążenia importowanych do Chin amerykańskich wyrobów, w poniższym…...

amerykański bank: Polska wygrywa dzięki taniej ropie  Surowce

Amerykański bank: Polska wygrywa dzięki taniej ropie Surowce

Ostatnia aktualizacja: I trudno na sektorze znaleźć sygnały świadczące na temat możliwych wzrostach cen materiału w najbliższym czasie. International Energy Agency szacuje, że w głównym kwartale, zapasy ropy będą wynosiły…...

alma nie spłaciła umów kredytowych PKO BP

Alma nie spłaciła umów kredytowych PKO BP

Kłopotów Almy ciąg dalszy. Jak poinformowały władze spółki, sieć handlowa nie spłaciła kredytów po wymaganym przez PKO BP terminie. W komunikacie skierowanym do inwestorów czytamy: Alma Market kwestionuje skuteczność wypowiedzenia…...

aleksandra Płusa jest pierwszą niewiastą maszynistką w PKP Intercity

Aleksandra Płusa jest pierwszą niewiastą maszynistką w PKP Intercity

Blisko dwa lata kursu zakończone pełnym sukcesem. Do odwiedzenia PKP Intercity trafiła oczywiście pierwsza kobieta maszynista, która będzie mogła prowadzić zarówno współczesne pociągi PesaDART, jak jak i również tradycyjne składy zestawione…...